مداحی های جدید-محرم92-مداحان بزرگ کشور

چندین و چند مراسم تعذیه خوانی

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

آنچه براي زنان نيكوست اين است كه ( بدون ضرورت ) مردان نامحرم را نبينند ، و نامحرمان نيز آنها را ننگرند . / بحار الانوار جلد 37 صفحه 69

دانلود تعزیه ی قدیمی طفلان مسلم (ع)
 

تعزیه ی قدیمی از مرحوم علی محمد حجازی مهر و آقای حسین طاهری

این کلیپ صوتی مربوط به تعزیه ی طفلان مسلم و قسمت گفت و گوی حارث و همسرش هست

شبیه حارث :علی محمد حجازی مهر

شبیه همسر حارث : حسین طاهری

تعزیه طفلان مسلم سال 68 حجازی مهر و طاهری

 


برچسب ها:: دانلود تعزیه ، طفلان مسلم ، حارث ، علی محمد حچازی مهر ، حسین طاهری

دانلود قسمتی از مجلس یادبود مرحوم مشایخی (2)
 

 

دانلود تصویری قسمت پشت خیمه از مجلس شهادت قمر بنی هاشم (ع)  یادبود مرحوم رضا مشایخی در حسینیه ی باب الحوائج قهدریجان ، بانییان این مجلس انجمن تعزیه و شبیه خوانی استان اصفهان و انجمن تعزیه و شبیه خوانی شهرستان فلاورجان


شبیه حضرت عباس : عباس جواهری

شبیه شمر : رسول خدابخش

موزیک : ماشاالله احمدی

تعزیه یادبود مرحوم رضا مشایخی

دانلود

 


برچسب ها:: دانلود تعزیه ، حضرت عباس ، مشایخی ، جواهری ، خدابخش

دانلود تعزیه ی شهادت حضرت زهرا (س)
 

 



آنروز تمام آسمان نیلی بود         بر دوش علی بیعت تحمیلی بود

وقتی ثمر باغ فدک قسمت شد          ای وای که سهم فاطمه سیلی بود

 

 ایام شهادت یگانه دخت نبی اکرم (ص) حضرت فاطمه زهرا بر عموم مسلمین تسلیت باد


دانلود قسمت مرثیه خوانی حضرت زینب (س) بر بالین مادر

شبیه حضرت زینب : محمد تقی میرآبادی

دیگر ذاکرین : جواد جوادی ، مجید دهقان و  موزیک مهدی نریمانی

نطنز ، محرم 91

دانلود تعزیه حضرت زهرا (س)

 


برچسب ها:: دانلود تعزیه ، حضرت زهرا ، محمد میر آبادی ، نطنز

عقاب و فرق شکافته
 

قسمت شهادت حضرت علی اکبر (ع) اجرا شده در روستای سیان جلگه که در این تعزیه واقعا فرق شبیه علی اکبر شکافته شد

شبیه حضرت علی اکبر (ع) : حسن برکتی پور

شبیه منقذ : ابوالفضل کبابیان

شبیه امام حسین (ع) : محمد رضایی

موزیک : ماشاالله احمدی

12دقیقه در 16.7 مگابایت

 


برچسب ها:: دانلود تعزیه ، علی اکبر ، عقاب ، برکتی پور ، منبتکار

خاطرات تعزیه ای سال 91
 

 

امسال هم با تمام فرازو نشیب ها و تلخی و شیرینی ها ، تمام شد . امیدوارم از تجربه ی روز های گذشته بتوانیم برای آینده ای بهتر بهره بگیریم .

انگار همین دیروز بود که اولین تعزیه ی سال را در فروردین 90 رفتیم ، تعزیه ی شهادت حضرت زهرا که مرشد اسماعیل عارفیان ، حسن قربانی و .... در خوراسگان ( پزوه) خواندند و بعد از آن موجی از تعزیه های به یادماندنی اجراشد . جهت اطلاع باید بگم  در سیزده فروردین جایی تعزیه نبود!. (چون برخی این ادعا را کرده بودند)

متن کامل و تصاویر در ادامه مطلب


ادامه امطلب...»
برچسب ها:: سال 91 ، خاطرات تعزیه ، تصاویر تعزیه ، اصفهان ، محمد رستمی

دانلود قسمت هایی از تعزیه یادبود مرحوم مشایخی - 1
موضوع: دانلود تعزیه
91/12/02 23:52

 

دانلود قسمت ذوالفقار از عباس جواهری

مربوط به تعزیه یادبود مرحوم رضا مشایخی که در تاریخ 20 مهرماه 91 در تکیه باب الحوائج قهدریجان توسط انجمن تعزیه استان اصفهان برگزار شد.

موزیک : ماشاالله احمدی

دانلود تعزیه

 

 


برچسب ها:: تعزیه ، قهدریجان ، یادبود رضا مشایخی ، ذوالفقار ، عباس جواهری

عباس لنکرانی
موضوع: دانلود تعزیه
91/12/02 19:19

دانلود طبل و شیپور از عباس لنکرانی و عباس صالحی

محل اجرا : سعید آباد گلپایگان 5/2/1391 در پایان مجلس تعزیه شهادت حر

 

طبل شیپور

با تشکر از دوست عزیزمان آقای عطایی از خوانسارکه فرستنده این کلیپ هستند.


برچسب ها:: طیل ریز ، شیپور ، تعزیه ، عباس ، لنکرانی

دانلود تعزیه حضرت علی اکبر محمد زینلی
موضوع: دانلود تعزیه
91/11/23 21:25

 

 

 

 

چند وقتی بود که دوستان تقاضای کلیپی از تعزیه علی اکبر محمد زینلی و مرشد اسماعیل عارفیان کرده بودند

از این جهت این کلیپ های صوتی و تصویری را که مربوط به تعزیه ی حضرت علی اکبر از محمد زینلی و عارفیان است و در سال ۱۳۸۴ اجرا شده را قرار دادم .

 

شبیه حضرت علی اکبر : محمد زینلی

شبیه مادرعلی اکبر (اُم لیلا ) : مرشد اسماعیل عارفیان

شیپور : نورالله سروانی

 

۱- دانلود صوتی قسمت گفت و گوی حضرت علی اکبر و ام لیلا 

۹:۵۴ در ۴.۵۶ مگا بایت

 

تعزیه

۲- دانلود تصویری تعزیه

۱۲:۴۱ دقبقه در ۸.۳۸ مگابایت

 

۳- دانلود صوتی تعزیه قسمت "تو سرو روانم به میدان روانی"

۵ دقیقه در ۴.۳۵ مگا بایت

 

 


برچسب ها:: تعزیه ، حضرت علی اکبر ، مرشد اسماعیل عارفیان ، محمد زینلی ، نورالله سروانی

مصاحبه با پیشکسوت تعزیه ایران
موضوع: دانلود تعزیه
91/11/15 9:18

 

مصاحبه با پیشکسوت تعزیه ایران حاج مرتضی صفاریان

این مصاحبه بدون برنامه ریزی قبلی از اونجایی شروع شد که آقای صفاریان لباس تعزیه را در آورد و برای استراحت با اون چهره ی بشاش و دوست داشتنی طرف ما اومد و گفت "بیام یکم پیش شما جوانها بنشینم" ...

استاد صفاریان

سلام حاج آقا خواهش میکنم ، بفرمایید

 خسته نباشید....

خیلی ممنون سلامت باشید ...

جایی شنیده بودم که شما در تکیه دولت هم اجرا داشتید .

نه پدر و برادرمن بودند که اونجا می خواندند چون وقتی پدرم از دنیا رفت خاطرم هست که حدود 90سالش بود ، ایشون برای من تعریف می کردند که برای تعزیه امیرتیمور کالسکه ی شاهی را می آوردند ، تو تعزیه ی سلیمان و بلقیس فیل می آوردند ، گروه موزیک موزیک شاهی میزد.  میگفت که وقتی ما میخواستیم بریم داخل تکیه اونهایی که کرواتی بودند چون راهشون نداده بودند به ما التماس می کردند که کرواتشون را باز کنند و همراه ما لباس و زره و کلاه خود را بزارند روی دوششون و بیاند داخل تکیه و بعد برند پای تعزیه  ، مثلاً یادمه بابام تعریف می کرد میگفت تو شمران ، تو نیاوران آنقدر تعزیه خون کم بود که تو تکیه نیاوران ، تو تکیه تجریش ، تکیه قلهک و .. هر چنتا باهم تعزیه می خواندند . وقتی تعزیه تو تکیه نیاوران تموم می شد جسارتاً یکسری الاغ و قاطربیرون تکیه  بود و ما این لباس تعزیه را در نمی آوردیم و با لباس تعزیه سوار می شدیم تا بریم تکیه  بعدی شبیه خوانی و دومرتبه این کار را تکرار می کردیم تا در تکیه ی بعدی هم تعزیه سرپا شود .

پس تعزیه خوان های قدیم  کم بودند ولی بی ریا .

بله ، قدیمی ها میگفتند که وضو میگرفتند و لباس می پوشیدن ، نه مثل الان که وقتی یکجایی میشینند پشت سر هم غیبت می کنند این پشت سر اون یک چیزی میگه اون هم پشت سر این یک چیز دیگه ای میگه .حالا این دروغ و غیبت ها هیچی باهم هماهنگ میشند که یکی را خراب کنند ، همدیگه را هم خراب می کنند ، این یه شعری میگه که اون نداشته باشه ، اون یه شعر دیگه میخونه و الی ماشاالله

چرا اینطوری شده ؟

چون خلوص نیست ، غرور هست .من اگر به این آقایون که مخالف خوانند و جوانترها یک ایرادی میگیرم خدارا شاهد میگیرم برای خودشون میگم ولی اینها از غروری که دارند نمیخواهند قبول بکنند . ما میگیم الان یک بچه ی ده دوازده ساله سواد داره اونی که میبینه و میشنوه را میفهمه ، میگیم توجه کنید به شعرها شما به امام حسین میگید که "از چه نبرد خنجر من حنجرت    سرّ این مطلب بیان فرما به قربان سرت" و شبیه امام هم در جواب میگه این جایگاه بوسه ی پیغمبر است نمیگه "حتما خنجرت کنده !" میگه  این جایگاه بوسه ی پیغمبر است اگر میخواهی سرم را جدا کنی از قفا جدا کن منتها تو به شعر توجه نمیکنی  میری اونطرفتر و یک خنجر دیگه و شمشیر یا حتی یک ساطور! برمیداری . تو شعر را معنی نمیکنی و فقط میخوانی "میروم حربه ای بدست آرم    تا به ارکان دین شکست دارم" . این شعر اصلاً مال این تعزیه نیست ، مال تعزیه ای هست به اسم بجدل و ساربان که ساربان چون از قبل همراه امام  بوده  به فکر بند جامه قیمتی امام هست و بجدل هم دنبال انگشتر امام که وقتی میخواد بره انگشتر رو از دست امام حسین (ع) در بیاره میخونه و در ادامه هم میگه" عجایب حربه ای آمد بدستم   مریزا بارک الله ناز شصتم " . ولی اصلا نمیدونند تعزیه بجدل و ساربان چی هست ! اینهاست که وقتی ما میگیم نمیخواند قبول کنند ، ماهم مجبوریم یکدفعه بیشتر نگیم.

یا اگر در تعزیه بازار شام که شمر میگه خنجر میزدم ساطور ساطور ، ساطور نزده . بلکه میگه مثل قصاب ها که ساطور میزنند من هم با خنجر زدم

یا حارث طفلان را بیدار میکنه و کتک میزنه بعد میگه شما میهمان من هستید خُب اگه میهمانند چرا زدیشون ؟ اما متأسفانه توجه نمیکنند.

مسئولین انجمن تعزیه کاری برای حل این قسم مشکلها نکردند؟

انجمن پابرجا نیست چرا ؟ چون انجمن درست شده برای اینکه همین گرفتاریهای تعزیه را حل کنند ،هر ده روز یکبار٬  15 روز یکبار جمع بشوند دورهم آنهایی روکه باید حذف بشه حذف کنند ، آنهایی را که باید اضافه بشه اضافه کنند .

خوشبختانه طی این دو سال ما غریبی مجلس عباس (ع)  را اصلاح شده تو خوانسار میخوانیم

که امام حسین (ع) میگه برو بگذار حسین غریب ماند ... و حضرت عباس در جوابش آن شعر که مال مداحی هست را میخواند و میگوید " مبادا برانی مرا از برت "

درصورتی که امام حسین و حضرت اباالفضل و برادرانش همه داخل خیمه دورهم جمع بودند داشتند طرح و نقشه ی جنگ فردا رو میکشیدند که شمر آمد صدا زد کجایند خواهر زاده های من . حضرت اباالفضل از خجالت سرش را انداخت پایین ، امام حسین فرمود عباسم اجابت کن اگرچه دشمن باشد یعنی جوابش را بده .حضرت اباالفضل رفت و شمر گفت امان نامه آوردم و ... و حضرت نهیبی زد و شمر فرار کرد و رفت .وقتی حضرت برگشت امام حسین سؤال کرد که شمر چه گفت؟ و ایشان گفتند که امان نامه آورده بود.

 امام هم گفت عباسم میدانی که این لشکر برای کشتن من اینجاست اگر تو میل داشته باشی که در سپاه یزید باشی اشکالی ندارد چون بعد از من اگر اهل بیتم را اسیر کردند شاید به احترام تو آن ها را اذیت و آزار نکنند. با این وضوح ، نه اینکه هی بگه برو و اون بگه تورا جان مادرت من را از درت نرون و بگه نه برو .

الا ای خاک من مادر ندارم ، به خاک چه ربطی داره ؟ ندارم چاره ای .. روم سوی نجف ..!

اگر می بینیم بعضی از آقایون علما با تعزیه مخالفت میکنند بخاطر این هست که توهین میشود به شخصیت امام حسین وحضرت اباالفضل (ع)

باید آقای حیدری ، کسایی که شعر بلدند ، کسایی که موسیقی تعزیه بلدند ، پیشکسوت ها ، بیاند و ایرادها را بگیرند برنامه ها را کم و زیاد کنند تا انشاالله اوضاع تعزیه بهتر بشه .

شما در انجمن تعزیه مسؤلیت هم دارید ؟

من از سال اول دو سال بودم ولی با وجود دوری راه قرار بود هفته ای یکروز بیاییم ماهم هر هفته میرفتیم مینشستیم ولی تعداد از سه نفر بیشتر نبود و جلسه جور نمیشد میرفتیم ٬ چون آنهایی که عضو انجمن بودند یا حضور نداشتند یا تعزیه داشتند و نمی آمدند .

یه آقایی یه مینیبوس از شهرش آورده بود که بهش رأی بدهند ، خُب هم رأی دادند امّا بعد گفت آقا من نمیتونم بیام در جلسه شرکت کنم ! پس چرا میای نامزد میشی باید بزاری کسی که میتونه بیاد انتخاب بشه .

از روز اول قرار بود اینها از وکلای مجلس یکی دوتا را دعوت کنند بیاند در جلسه شرکت کنند ، قرار بود ارشاد بروند دفتر بگیرند جا و مکان بگیرند ولی نه ، دنبال این کار ها نرفتند.

بگذریم ، کدام یکی از شهادت خوان هارا بیشتر قبول دارید ؟

به نظر من آقای نرگسخانی از نظر صدا ، قیافه ، جذبه و اخلاق واقعاً برای شهادت خوانی ساخته شده .

چرا خیلی از تعزیه خوان ها ی مطرح  برای  خوانسار دعوت نمیشوند ؟

خدمت شما عرض کنم مثلاً آقای نرگسخانی ، چند سال بودن واقعا هم خوب بودند ، بعداً در اصفهان دو سه سال پیش خدا لعنت کنه اینهایی که این حرف ها را در می آورند یک حرفی برای ایشون در آوردن و چون در خوانسارتقریباً بیشتر مسؤلیت ها با سپاهی هاست سپاه اصفهان نامه ای داد که با این برنامه ایشون صلاحیت ندارند.

البته حاج آقا دروغ بودن این حرف ها از همان ابتدای مطرح شدنش هم برای من مسجر بود ولی دهان به دهان گشتن این شایعه ها بود که به اصطلاح اسشون را پیر کرد . در ضمن گفته میشه این قضیه از مراجع قضایی هم با دقت پیگیری شده وبعد از تحقیقات و باز جویی از افراد تمطیع شده رأی به کذب بودن این شایعه داده شده .

بله (با ناراحتی )، آخرین بار جمکران تعزیه داشتیم دهه ی آخر ماه صفر یکشب اومدن برای مجلس حر .

 ما باهم آمریکا بودیم .

اون موقعی که خوانسار می خواندن مجلس تعزیه شهادت امام  بسیارزیبایی خواندن .واقعا درجه یک ، خدا وکیلی .

 

در کل تعزیه خوان های اصفهان را چطور می بینید ؟

من اصفهان کم میام اما علاوه بر آقای نرگسخانی و ...جناب آقای حسین طاهری مرد متدین و معتقدی هستن  و برای شهادت امام خیلی مناسبند وزیبا هم اجرامیکنند که آخرین بار چند سال پیش در تعزیه ی بازار شام همراهشون بودم  و یزید خواندم.

از اشعار و زمینه های منطقه اصفهان مثل زمینه برخوار و اصفهان اطلاع دارید


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تعذیه خوانی، ،
برچسب‌ها: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها آنچه براي زنان نيكوست اين است كه ( بدون ضرورت ) مردان نامحرم را نبينند , و نامحرمان نيز آنها را ننگرند , / بحار الانوار جلد 37 صفحه 69 دانلود تعزیه ی قدیمی طفلان مسلم (ع) موضوع: دانلود تعزیه 92/02/12 12:39 تعزیه ی قدیمی از مرحوم علی محمد حجازی مهر و آقای حسین طاهری این کلیپ صوتی مربوط به تعزیه ی طفلان مسلم و قسمت گفت و گوی حارث و همسرش هست شبیه حارث :علی محمد حجازی مهر شبیه همسر حارث : حسین طاهری تعزیه طفلان مسلم سال 68 حجازی مهر و طاهری برچسب ها:: دانلود تعزیه , طفلان مسلم , حارث , علی محمد حچازی مهر , حسین طاهری نویسنده: وحید | لینک ثابت 5 نظر دانلود قسمتی از مجلس یادبود مرحوم مشایخی (2) موضوع: دانلود تعزیه 92/01/15 18:16 دانلود تصویری قسمت پشت خیمه از مجلس شهادت قمر بنی هاشم (ع) یادبود مرحوم رضا مشایخی در حسینیه ی باب الحوائج قهدریجان , بانییان این مجلس انجمن تعزیه و شبیه خوانی استان اصفهان و انجمن تعزیه و شبیه خوانی شهرستان فلاورجان شبیه حضرت عباس : عباس جواهری شبیه شمر : رسول خدابخش موزیک : ماشاالله احمدی تعزیه یادبود مرحوم رضا مشایخی دانلود برچسب ها:: دانلود تعزیه , حضرت عباس , مشایخی , جواهری , خدابخش نویسنده: وحید | لینک ثابت 2 نظر دانلود تعزیه ی شهادت حضرت زهرا (س) موضوع: دانلود تعزیه 92/01/12 20:1 آنروز تمام آسمان نیلی بود بر دوش علی بیعت تحمیلی بود وقتی ثمر باغ فدک قسمت شد ای وای که سهم فاطمه سیلی بود ایام شهادت یگانه دخت نبی اکرم (ص) حضرت فاطمه زهرا بر عموم مسلمین تسلیت باد دانلود قسمت مرثیه خوانی حضرت زینب (س) بر بالین مادر شبیه حضرت زینب : محمد تقی میرآبادی دیگر ذاکرین : جواد جوادی , مجید دهقان و موزیک مهدی نریمانی نطنز , محرم 91 دانلود تعزیه حضرت زهرا (س) برچسب ها:: دانلود تعزیه , حضرت زهرا , محمد میر آبادی , نطنز نویسنده: وحید | لینک ثابت 2 نظر عقاب و فرق شکافته موضوع: دانلود تعزیه 92/01/12 18:56 قسمت شهادت حضرت علی اکبر (ع) اجرا شده در روستای سیان جلگه که در این تعزیه واقعا فرق شبیه علی اکبر شکافته شد شبیه حضرت علی اکبر (ع) : حسن برکتی پور شبیه منقذ : ابوالفضل کبابیان شبیه امام حسین (ع) : محمد رضایی موزیک : ماشاالله احمدی 12دقیقه در 16, 7 مگابایت برچسب ها:: دانلود تعزیه , علی اکبر , عقاب , برکتی پور , منبتکار نویسنده: وحید | لینک ثابت 8 نظر خاطرات تعزیه ای سال 91 موضوع: دانلود تعزیه 91/12/30 19:13 امسال هم با تمام فرازو نشیب ها و تلخی و شیرینی ها , تمام شد , امیدوارم از تجربه ی روز های گذشته بتوانیم برای آینده ای بهتر بهره بگیریم , انگار همین دیروز بود که اولین تعزیه ی سال را در فروردین 90 رفتیم , تعزیه ی شهادت حضرت زهرا که مرشد اسماعیل عارفیان , حسن قربانی و , , , , در خوراسگان ( پزوه) خواندند و بعد از آن موجی از تعزیه های به یادماندنی اجراشد , جهت اطلاع باید بگم در سیزده فروردین جایی تعزیه نبود!, (چون برخی این ادعا را کرده بودند) متن کامل و تصاویر در ادامه مطلب ادامه امطلب, , , » برچسب ها:: سال 91 , خاطرات تعزیه , تصاویر تعزیه , اصفهان , محمد رستمی نویسنده: وحید | لینک ثابت آرشیو نظرات دانلود قسمت هایی از تعزیه یادبود مرحوم مشایخی - 1 موضوع: دانلود تعزیه 91/12/02 23:52 دانلود قسمت ذوالفقار از عباس جواهری مربوط به تعزیه یادبود مرحوم رضا مشایخی که در تاریخ 20 مهرماه 91 در تکیه باب الحوائج قهدریجان توسط انجمن تعزیه استان اصفهان برگزار شد, موزیک : ماشاالله احمدی دانلود تعزیه برچسب ها:: تعزیه , قهدریجان , یادبود رضا مشایخی , ذوالفقار , عباس جواهری نویسنده: وحید | لینک ثابت آرشیو نظرات عباس لنکرانی موضوع: دانلود تعزیه 91/12/02 19:19 دانلود طبل و شیپور از عباس لنکرانی و عباس صالحی محل اجرا : سعید آباد گلپایگان 5/2/1391 در پایان مجلس تعزیه شهادت حر طبل شیپور با تشکر از دوست عزیزمان آقای عطایی از خوانسارکه فرستنده این کلیپ هستند, برچسب ها:: طیل ریز , شیپور , تعزیه , عباس , لنکرانی نویسنده: وحید | لینک ثابت آرشیو نظرات دانلود تعزیه حضرت علی اکبر محمد زینلی موضوع: دانلود تعزیه 91/11/23 21:25 چند وقتی بود که دوستان تقاضای کلیپی از تعزیه علی اکبر محمد زینلی و مرشد اسماعیل عارفیان کرده بودند از این جهت این کلیپ های صوتی و تصویری را که مربوط به تعزیه ی حضرت علی اکبر از محمد زینلی و عارفیان است و در سال ۱۳۸۴ اجرا شده را قرار دادم , شبیه حضرت علی اکبر : محمد زینلی شبیه مادرعلی اکبر (اُم لیلا ) : مرشد اسماعیل عارفیان شیپور : نورالله سروانی ۱- دانلود صوتی قسمت گفت و گوی حضرت علی اکبر و ام لیلا ۹:۵۴ در ۴, ۵۶ مگا بایت تعزیه ۲- دانلود تصویری تعزیه ۱۲:۴۱ دقبقه در ۸, ۳۸ مگابایت ۳- دانلود صوتی تعزیه قسمت ,
دو شنبه 23 ارديبهشت 1392  19:50  به قلم :   میلاد غلامی  ™